Tuesday, March 12, 2013

pening-pening

tengok kat sidebar wahh x percaya lg sebulan 3 minggu jer lg menuju hari bahagia...
nak kawin nie orang kata dugaan tue banyak..

1. first mencari baju kawin untuk rumah lelaki...
punya susah nak cari..maklumlah aku nie x berapa nak solid jadi tersangat la payah cari baju yang sesuai...warna tema putih atau hijau..masa aku mencari susah nak jumpa baju tue..time xnak melambak la pulak...
sebulan lebih cari baju sampai jadi stress..aku tak boleh stress comfirm akan makan banyak punya...
maka bertambah berat badan..huwaa lagi la stress sebab x muat baju yang aku berkenan...sampai aku rasa badan aku lagi besar dari pelakon shanie tue...
alhamdulillah dapat jugak akhirnya...owner pon sangat baik..x berkira sangat...t aku review pasal baju tue k..kene tunggu lepas majlis lahh..

2. hiv test
sangat la rumit...bukan proses tue yang rumit tapi orang yang buat tue...
lau citer bab nie memang ase nak marah jer dekat nurse tue...aku wat kat klinik kampong aku jer
pergi pagi tau..aku wat pendaftaran dulu...nurse pertama suh tunggu tapi borang x bagi...aku tunggu la dalam 15 minit...pastu aku tanya nurse kedua baru dia bagi borang sedangkan borang ade jer dekat nurse yang pertama tue..aku da mula hangin da tapi sabar...
dah siap bayar dia suh pergi  kaunter ujian saringan...yang dekat cini lagi tambah marah..ade ke nurse tue kata aku dah penah wat ujian hiv...giler ape da la cakap kuat2 sume orang pandang aku..aku jawab la 'x penah wat lg...kalau dah buat watpe saya susah2 datang cini' terus senyap ko...
pehtu dia suh duduk dulu...aku pun tunggu la de la dalam setengah jam aku tengok borang aku x berusik pon...xpe sabar je...aku pandang jer dia tapi dia wat xtau je...
15 minit pastu datang la sorang mamat nie nak wat ujian hiv gak baru la dia kata 'haa da de kawan td de sorang nak wat jugak' macam cibai je ayat ko kan aku punya la nak kat sejam tunggu boleh ko ckp camtu..
dia pandang aku xde muka serba salah langsung..pehtu dia anta kitaorang kat tempat x-ray suh tunggu citu dia pun blah..kitaorang da macam apasal plak kene pi sini bukan nak buat test darah ke?
x lama tue datang sorang nurse bawa kitaorang pi tempat emergency buat test darah...
x sampai 10minit pon result da dapat...betul-betul menyakitkan hati...
tapi xpe yang penting result x aktif...da boleh kawin huhuhu

No comments:

Post a Comment